Comentari (I) literari d'un poema
Aquest poema es troba en el llibre de "Bruixa de dol" de Maria-Mercè Marçal en la pàguina 35
1) Contingut del poema
Aquest poema ens narra d'una forma molt metafòrica d'una guerra com es aquesta. Maria-Mercè Marçal escriu aixo amb motiu d'un ànima sola i marginal que ho viu tot amb molta solitud.
2) Estructura
Estructura de 10 estrofes amb una sucsecció d'algunes estrofes que son de 2 versos i d'altres que en son de 4 versos.
3) Métrica
Aigua sobre aigua, 3 a
sobre l'aigua set 3 b
Al bell cor de l'aigua, 5 c
negres ganivets 2 d
i jo, sola, 3 e
entre albera i alba. 4 f
Al bell cor de l'aigua 5 g
negres ganivets. 2 h
Passava una barca 3 i
franca de remer 3 j
i jo, sola, 3 k
entre albera i alba. 4 l
Passava una barca 3 m
franca de remer 3 n
en un foc de pales 5 o
que baten el vent 4 p
i jo, sola, 3 q
entre albera i alba. 4 r
En un foc de pales 5 s
que baten al vent 4 t
ve encesa la barca 4 u
amb la llum a pes 5 v
i jo, sola, 3 w
entre albera i alba. 4 x
Ve encesa la barca 4 y
amb la llum a pes. 5 z
L'amor hi clavava 3 aa
negres ganivets 2 ab
i jo, sola, 3 ac
entre albera i alba. 4 ad
Tipos de versos: Art menor
Esquema métric: al costat de cada vers
Tipos de estrofa: versos fixos
4) Léxic
Paraules del camp semantic com, el mar, la lluna, les barques...
5) Recursos literaris
hi trobem moltes metafores o repeticions com la de... i jo, sola,entre albera i alba.
També alguna que d'altre de personificació com la de... i venia encesa la barca...
6) Ritme
Versos curts i precissos.
No trobem moltes complicacions alhora de fer les frases.
Parla sempre amb molt simbologisme i sempre amb la lluna al cap.
7) Conclusions
La conclusió es veu a simple ull, la guerra continua de dia o de nit i ella s'ho mira tot sola entre albera i alba.
Fa 15 anys
2 comentaris:
Has d'indicar l'editorial (edició del llibre).
No defineixes el tema. No aclareixes el tema.
No hi ha interpretació del poema ni de les imatges que hi apareixen.
No hi ha descripció del contingut de manera sistemàtica i analítica. Us vaig donar unes pautes per tal que les seguíssiu pas a pas.
Errors ortogràfics, redacció defectuosa i ús inadequat dels signes de puntuació.
A primer de batxillerat el professor no pot entretenir-se corregint faltes d'ortografia.
En lloc de clarificar, encara ho compliques més i ho fas més fosc. D'altra banda, podies haver triat un poema més accessible.
El professor.
No has fet cap modificació/rectificació/millora del comentari a partir de la valoració del professor.
Aquest poema el tens comentat al mateix llibre, a l'annex de la part final. Com a mínim llegeix-te el comentari del llibre i a partir d'aquí pots refer millor el teu.
El professor.
Publica un comentari a l'entrada